A. C. DOYLE

05.09.2020

Na počátku byla čtečka. V té čtečce byly knihy. V té čtečce byl kompletní Sherlock Holmes. V angličtině, ale co na tom, pustila jsem se do čtení.

Ještě dřív než čtečka teda asi ještě byl referát na střední, kde jsem referovala o Psu Baskervillském. Trochu horror story, abych pravdu řekla, ne ten referát, ale ten příběh. Tenkrát ještě v kombinaci se Sirotkem Lowoodským, něco pro krásné spaní jemné mladé dívky.

Nicméně posun v čase, vdaná paní dostala čtečku a zavile čte a čte. Prokousávala jsem se tou angličtinou, žasla jsem nad dobovými zvyklostmi. Zvyk, že se snídá v deset něco ve stylu dnešního oběda o pěti chodech, potom se přijímají návštěvy, ale pouze s vizitkami, oslovování přátel i obchodních partnerů, sonda do zaměstnanosti a rozdílů mezi vrstvami... londýnská mlha, londýnské kanály, londýnské vraždy.

Kouzlo Sherlocka spočívá v tom, že jakmile se ponoříte do vyšetřování, přistihnete se, že při jízdě MHD omrknete spolucestující a komentujete si: ta je vdaná, ta pracuje v bance, ten se včera rozešel s holkou, tamten rád chodí na výlety.... a přijdete si jak bravurní mozek, který objevil Ameriku, narozdíl od těch tupců okolo. Pak vám to dojde a začnete se sami sobě chechtat, takže za tupce jste u spolucestujících vy :-D nojo, dedukce.

Nejoblíbenější příběh? Asi žádný z nich. S každým dalším případem vám ten současný přijde krapet lepší, než ten předchozí. Nejlepší pohyblivý snímek? Noooo, všechny se mi líbily, i když ten "Poslední případ" s Cumberbatchem jsem odešla a zacpala si uši. Děs běs. To nebyla detektivka, to byl thriller prvního kalibru, přecházející do horroru, překombinovaný děj s pramalou možností vysvětlit, kde se tam vzaly nadbytečné postavy a komu teda hráblo. Manžel to dokoukal a nestěžoval si, ale za sebe říkám nikdy více.

Naopak velmi příjemně mě překvapil náš český muzikál. Jako jo, kámoš Brzobohatý to napsal pro kámoše Dyka, ale poprvé jsme to viděli s Lukášem  Janotou a bomba. Podruhé s Dykem teda taky paráda, oba s hlasem i výrazem tváře pracovat umí skvěle. Velmi jsme kvitovali výpravu, efekty. Ta scéna ve vlaku, reflektor, ooooh! Nadchly mě taneční scény a stopky v nich (hra na sochy), nadchla mě dějová osa. Doyle se naštval, že mu nakladatel diktuje, co má Holmes dělat; natruc Holmese zkouší znemožnit, což mezi veřejností vyvolá pobouření. Určitě doporučuji!

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky